MASAL


MASAL

Sabah serini derindeki balığı üşütmüştü
Isınmak isteyen balık biraz yukarı çıkıp ağa düşmüştü
Balıkçı insaflıydı , balığı ısıtmalıydı
Yaktı ateşi, yağı kızdırdı, balığı attı
Balık üşümüyordu artık pulları diken diken olmuyordu soğuktan
Balıkçı ne iyi insandı
Balık ne lezzetli katık...

Ali Ural

7 Mayıs 2012 Pazartesi

"Gönen'de Hıdrellez"

        Her yıl olduğu gibi bu yıl da mayısın ilk pazar günü hıdrellez coşkusu tüm Gönen'i sarmıştı. Sabahın erken saatlerinden itibaren köylerden ve Gönen içinden akın akın araçlar güzide piknik yeri olan Gündoğan Köyü Korusuna doğru yol alıyorlardı. Hatta öyle ki koskoca piknik alanında yer bulunamayacağı endişesi taşıyan bile vardı. Pazar günü sabah erkenden değil de evde dinlenip saat 16:00 dan sonra hıdrellez için toplanılan gündoğan korusuna gitmek bana daha uygun geliyordu. Haftanın yorgunluğunu evde atmak ve akşam yemeği olarak mangalı koruda ateşlemek..
        Saat dörtten sonra yola çıktık. Ben, Cennet, Zafer, Serap, Halil İbrahim ve Ayşenur bir de bizim minik kuş ile Zafer'in Ramazan ve Kaan (Serap işten çıkınca bize katıldı.) Öğlen çarşıya inip kıyma almaya gittim. Hatta pazar kasaplar kapalıysa diye düşünmedim de değil, komik olacak ama neredeyse kıyma bile bitecekmiş-tavuk eti bittiği için- Güzel tarifim (İsteyenlere tarif veriyorum çünkü çok beğeniliyor) ile Tekirdağ Köftesi hazırladım. Tam 51 adet çıktı. 6 kişiye yeter herhalde :)
Bir paket kanat ile incik, fanta ve fırından yeni çıkmış iki büyük köy ekmeği. İşin tuhafı köfteleri pişirmeye mangalımız yoktu, onu da orada birilerinden buluruz diyerek yola koyulduk. Aynen öyle mangalı bulduk ve ateşe verdik. Sonrası ise fotolardaki gibi.. Haa bide saat 18:00 gibi köyden annem, Nafize Yenge, Fatma, Mustafa ve Beyza da bizle buluştu. Annem mis gibi bir börek ve termosla sıcacık çay getirmiş.. Çok çok da makbule geçti..

 Ben, Zafer ve Halil İbrahim.

 Bendeniz.

 Ayşenur, annem, Zeynep ve Beyza.

 Piknik yaptığımız alan. Biz geç gittiğimiz için yukarıda uzaklarda bir yer bulabildik. Esas şenlik girişteydi..

 Cennet ve ben.

 Minik kuşumuz Zeynep.

 Mustafa ve Beyza.

 Fatma ve Zeynep.

 Halil İbrahim ve Ayşenur.

 Zafer, Serap, Kaan ve Ramazan Ada.

 Hepimiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder